onsdag den 20. februar 2013

En dag i dagplejen...

Vi har haft en fantastisk dag i dagplejen i dag. 
Det har været bidende koldt her hos os, pga. blæsten, så vi valgte at blive inden døre og hygge os.

Ungerne nød det og der var gang i alt legetøjet. Som i ALT legetøjet. Vores stue og gang og legeværelset er fyldt med legetøj. 
Det kræver en del oprydning, men det er så skønt at se når ungerne har de bedste lege igang. 






Vi er i øjeblikket igang med, at snakke med de største af børnene, om det at være en god ven. For os er det vigtigt at børnene lære at tænke på andre end sig selv, og dermed også være en god kammerat. Det kan være alt fra at dele noget legetøj, hjælpe med at tage sutsko på, hjælpe hinanden med at dække bord. Jeg nyder at se at børnene går op i det med liv og sjæl. Ordet ven bliver brugt mange gange i løbet af en dag. :)

Der var også et par stykker af ungerne der var dybt optaget af at hjælpe hinanden med at lave et puslespil. 

Det er i sådanne situationer, jeg føler at jeg gør mit arbejde godt og gør en forskel. det at have tid til at være nærværende og hjælpe ungerne med at være gode børn. 

Det var bare lidt snik snak fra mig idag. :)

Her lidt billeder fra vores dag:)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar